Naša recenzia: Majster zázrakov (The Miracle Maker)

Je nanajvýš chválihodné, ak sa v spleti komerčne ladených filmových titulov objaví aspoň občas niečo kvalitné, plné pozitívneho posolstva. Na pulty videopožičovní zavítal animovaný príbeh MAJSTER ZÁZRAKOV, ktorý vás príjemne pohladí po duši. Krásne a pútavé rozprávanie o Ježišovi akoby vytrysklo zo studne plnej osviežujúcej vody. Príbeh už toľkokrát rozprávaný je prevedený v milej a zaujímavej animácii. Plných 87 minút navodí atmosféru meditatívneho vnímania Božích krokov na našej Zemi. Na začiatku filmu sa charizmatický a duševne silný Ježiš stretá s dievčatkom Tamarou - Jairovou dcérou. Toto stretnutie sa ako hodvábna niť ťahá celým príbehom a je logicky aj jeho bodkou. Skutočnosti Nového Zákona (aj tie menej známe) sú vyrozprávané v systematickom usporiadaní. Podobenstvá tvorcovia zobrazujú v retrospektívnom videní v klasickej kreslenej forme. Krst v rieke Jordán, Stretnutie s Lazarom, Vzkriesenie Jairovej dcéry, či Vzkriesenie Lazara - to je doslova umelecká pochúťka. Najlepšie spracovaná časť príbehu je Pokúšanie Ježiša na púšti a v Olivovej záhrade, kde prítomnosť diabla nadobúda aj v animovanej verzii reálne črty. Vytrhnutie duše Márie Magdalény z rúk démonov má nádych transcendentna. Slúšná kamera „sledujúca“ zradcu Judáša, či nekompromisné „vyprášenie“ kupcov z chrámu dotvára pôsobivá hudba. Posledná Večera jasne signalizuje blížiace sa Ježišovo Ukrižovanie, pri ktorom vám možno prídu na um Jeho slová - „Nechoďte ľahšou cestou, vyberte si tú ťažšiu.“
„Každá  bolesť a každý žiaľ majú svoj význam.“
Konflikt Božej moci s mocou „neporaziteľného“ Ríma vyvrcholí ukrižovaním Toho, ktorý celý svoj život rozdával lásku a pokoj. Možno aj vo vás bude rezonovať scéna, v ktorej Judáš plakal, pretože zradil nevinného človeka. Zamyslieť by sa mali všetci kompetentní, ktorí denne zrádzajú pracovitých ľudí - svojím znevažovaním poctivosti a skromnosti.
Film Majster zázrakov je ako pohladenie Ježišovej ruky. Zanechá trvalý dojem a je veľmi potrebný.

Mgr. Miroslav Deglovič